manonv.reismee.nl

Het einde van de kamerzoektocht

Een belangrijk dingetje om te regelen als je in het buitenland wil studeren is een kamer. Erasmusstudenten hebben bij de University of East Anglia geen garantie op een accommodatie, maar ik had gehoord dat er wel grote kans is dat je er een krijgt als je je aanmeldt, dus ik had me in juni ingeschreven, en me er verder niet al te druk om gemaakt. Zoals ik in de vorige blogpost al aangaf, ben ik gek op controle en raak ik in de stress bij onzekerheid (een van de vele redenen waarom ik zo graag in het buitenland wilde studeren, want je kan niet altijd overal controle op hebben). Toen ik midden augustus nog steeds niets had gehoord over de accommodatie, begon ik me daarom flink zorgen te maken.   Eind augustus was mijn kamer-stress zelfs zo erg dat ik me er niet eens meer op kon verheugen. Op de Facebook-pagina van inkomende internationale studenten zag ik dat ik gelukkig lang niet de enige was.
Sinds dit jaar heeft de universiteit echter een nieuwe optie: Homestay, waarbij je bij een gastgezin in Norwich terecht komt Ên waarbij Erasmusstudenten wel voorrang krijgen. Ik besloot te mailen om te vragen of ik daar toch nog terecht kon. Alhoewel de deadline al verstreken was, hadden ze nog wat plekjes over! Een week later had ik al een berichtje in mijn mailbox: ze hadden een gastgezin voor me gevonden. Ik was super blij, weg met de kamerzoektocht-stress.  Ik kreeg te horen dat het ging om een alleenstaande vrouw met een zoontje van vijf en een kat, en ik mocht zelf via de mail contact met ze opnemen. Natuurlijk weet je nooit bij wie je terecht komt, dus dat is altijd even spannend. Dezelfde dag kreeg ik al een reactie. Haar mailtje was heel open en hartelijk, en bij de laatste zin moest ik toch wel heel erg lachen. De kat blijkt namelijk 'Jack Sparrow' te heten: de naam van een van mijn favoriete filmpersonages! Bovendien blijkt haar zoontje groot fan te zijn van alles wat met piraten te maken heeft Ên heeft hij recentelijk Star Wars ontdekt, beter kan niet toch? Vandaag heb ik ook wat foto's ontvangen van mijn kamer, wat me alleen nog maar blijer heeft gemaakt. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk vertrek!

Hermien

Wat fijn dat het contact al gelegd is met je "nieuwe, tijdelijke" familie en dat je weet hoe je kamer er uit ziet. Het is bijna zover. Ik blijf je volgen hoor. Het zijn leuke verhalen wat je schrijft. Succes nog met wat je moet doen voor je weggaat.

Hanneke

Ooooh Manon, klinkt als een topadres voor jou 😄👍đŸŧ, dikke mazzel! Wordt vast een gezellige en leerzame tijd (zou zo wel een weekje met je willen ruilen).
En ook een hele geruststelling dat je in elk geval niet op een bankje in het park hoeft te overnachten... 😅!! 😘

Anne

Hee Manon, wat leuk zeg dat je dat gaat doen!! Hele mooie ervaring! Ik zou zeggen geniet ervan die 3 maanden zijn namelijk zo weer voorbij Hihi. Gr Anne